40. Een bootreisje naar Tabarca

Luis heeft een boot in de haven van Alicante liggen. Een heel snelle. Vaak gaat hij met vrienden of familie een eind varen. Op een dag in het najaar vroeg hij ons of we mee wilden, ook onze Spaanse familie zou meegaan. `we gaan naar Tabarca.’ zei Luis. Dat is leuk, daar waren we nog niet geweest en iedereen vertelde dat het zo'n mooi eiland was.

Dat was niet tegen dovemansoren gezegd. Als rechtgeaarde zeelui met pensioen zeg je geen nee tegen een aanbod als dit. Varen, het zit ons in het bloed, al zijn we wel wat grotere schepen gewend dan dit motorjacht, toch zeiden we gelijk `ja’ en verheugden ons op die dag. Die ochtend vertrokken we vroeg naar Alicante, het was een frisse dag, dus ik had kleren aan die pasten bij een dag op het water met een lage temperatuur. Maar wat kan het snel veranderen in Spanje, toen we in de haven aankwamen stond de zon al te stralen aan de hemel en was het te warm voor het vestje dat ik aan had. De gastvrouw en de andere vrouwelijke aanwezige verwisselde hun kleren voor zwempakken en bikini's. Daar had ik nooit aan gedacht, een beetje dom want als je op het water bent weet je toch nooit wat er gebeurd. Met een behoorlijke snelheid voeren we richting Tabarca.

Mijn eigen kapitein zat achter het stuurwiel, dit was wel wat anders dan hij gewend was, maar ik kon zien dat hij ervan genoot, eindelijk weer eens water onder zich. De boot sprong over de golven en iedereen genoot, dat was duidelijk te zien. Midden op zee, met het eiland op de achtergrond stopte hij. Hier gaan we zwemmen klonk het enthousiast. En ik dan, ik kan toch niet in mijn ondergoed gaan zwemmen? Geen nood, de lieve gastvrouw had wel een extra bikini voor me. Maar dat lieve vrouwtje is een stuk kleiner dan ik, past dat wel? Ach natuurlijk was het commentaar, in de verste verte is er geen andere boot te zien en we zijn hier met eigen onder elkaar, als er al wat te zien is dan is dat toch niet zo erg!

Met toch wel een beetje gêne trok ik de bikini aan, het broekje paste goed, dat was geen probleem maar het bovenstukje was strak en mijn borsten wilden er aan alle kanten uit wippen. Mijn lief keek een beetje bezorgd toen ik uit het vooronder kwam en me zo moest tonen. Maar bijna iedereen lag al in het water, dus ook maar snel een duik nemen, in het water zag niemand me. Het was heerlijk, het water was glashelder, het was heel diep en je kon tot op de bodem kijken. Ik ben een geoefend zwemmer en had geen moeite om tegen de stroom in om de boot te zwemmen. Onder me zag ik allerlei soorten vissen. Ik genoot. Het water was helemaal niet koud, ik had het veel kouder verwacht, maar het was nog warm door die lange hete zomer die hier aan vooraf was gegaan.

Na een tijdje zwemmen klommen er al enkele op de boot en gingen in de zon op het dek liggen drogen. Na lang roepen en aandringen van de anderen kon het niet anders maar ik moest er toch eens uitkomen. Ze dreigden al met me achter te laten, ze hadden honger en wilde naar het eiland om daar lekker te gaan eten. Ik klom tegen het trapje op en direct werd de motor gestart. `ga hier maar op het dek liggen drogen dan ben je droog voordat we daar aankomen.’ De andere vrouwen vertrokken naar beneden en het hele dek was voor mij alleen. Met mijn rug naar het raam van het stuurhuis ging ik plat liggen, zo kon ik niet zien dat de mannen het wel leuk vonden dat uitzicht, behalve de kapitein.

Ik was droog en aangekleed toen we aanlegde in de jachthaven van het eiland. We hebben heerlijk gegeten in een visrestaurant. Later wandelden we door de weinige kleine straatjes, helemaal tot het eind waar het eiland eindigd in een rotsformatie waar de schuimende golven overheen sloegen. Prachtig was het daar. De enkele leuke winkeltjes en kunsthandels nodigde uit tot een bezoek. Ik voelde me daar echt thuis en had nog wel veel langer willen blijven. Maar aan alle leuke dingen komt een eind en het werd tijd om terug te keren naar Alicante. Het was een fijne dag geweest.

Een paar dagen daarna kreeg ik van Luis een foto die hij vanuit het stuurhuis door het raam van me had gemaakt toen ik daar lag te drogen. Oei, ik begrijp nu waarom mijn lief niet zo blij naar me had gekeken toen ik binnenkwam om me aan te kleden. Door het kleine bovenstuk van de bikini waren mijn borsten hoog opgedrukt en het zag er vreselijk sexy uit van die kant af gezien. Sorry kapitein, ik zal voortaan beter opletten.